skip to Main Content
تفاوت خرید ps4 رفرش شده و اصل

تفاوت PS4 رفرش و اورجینال

در این مطلب قصد داریم که شما را در تشخیص کنسول اصل و تقلبی هنگام خرید و تفاوت PS4 رفرش و اورجینال با هم راهنمایی کنیم چرا که متاسفانه بازار ایران همیشه درگیر افرادی سودجو بوده که به هر نحوی سعی بر گمراه کردن خریدار و فروختن اجناس تقلبی و یا کم کیفیت به آن ها هستند. این افراد در بازار کنسول های بازی نیز وجود دارند. کار آن ها به این شکل است که محصولات ریفر یا رفرش شده که اصطلاح درست تر آن Refurbished است را به عنوان یک محصول Original به شما میفروشند.

کنسول ریفر ، رفرش یا Refurbished و تفاوت آن با PS4 اصل چیست ؟

قبل از بیان تفاوت PS4 رفرش و اورجینال باید توضیحی در مورد این که این محصولات چیست و چرا ریفر نامیده میشوند توضیحی بدهیم. این محصولات همان محصولات مرجوع شرکت سونی هستند که به کارخانه برگردانده شده اند. برگشتن محصولات یا ریفر شدن آن ها چند دلیل مختلف میتواند داشته باشد.


تفاوت خرید ps4 رفرش شده و اصل

دلایل Refurbished شدن پلی استیشن

۱. همانطور که میداند در خارج از ایران ضمانت ها پس از فروش از سوی شرکت سونی وجود دارد و مشتری پس از خرید PS4 مدتی را برای تست کنسول خود دارد و اگر در این زمان از کنسول خود راضی نبوده باشد میتواند آن را به شرکت پس بدهد. حتی اگر نقص فنی کوچکی در آن باشد آن را پس داده و کنسولی دیگر با یک نخفیف جزئی تحویل بگیرد. این کنسول ها در کارخانه رفع مشکل شده و با ۳۰ درصد تخفیف دوباره به بازار برمیگردند.

۲. کنسول هایی که در بار و جابه جایی با مشکلاتی مثل خراب شدن جعبه و یا ضربه و خش افتادن بر روی بدنه کنسول مواجه میشوند هم شامل این موضوع میشوند و با قیمتی پایین تر به فروش میرسند. این دسته معمولا مشکل سخت افزاری ندارند و بیشتر ظاهر انها با مشکل مواجه میشود. ( در این دسته تفاوت PS4 رفرش و اورجینال معمولا به راحتی قابل تشخیص است. )

۳. محصولاتی که بیشتر از حد تولید شده اند و به قولی در انبار بیشتر از زمان باقی مانده اند نیز شامل این مجموعه میشوند و بعد از آن زمان به صورت اجناس تخفیف دار به فروش میرسند.

۴. کنسول هایی که در خود کارخانه به مشکل بر بخورند هم ریفر نام میگیرند. دوباره به خط تولید برمیگردند تعمیر میشوند و باز به دست مشتری میرسند.

۵. اجناس ویترینی نیز در همین دسته هستند. اگر شما بخواهید کنسولی را که مدتی در ویترین بوده خریداری کنید باید آن را برای شما شامل تخفیف کنند. این کنسول ها معمولا ظاهر کهنه ای نسبت به باقی کنسول ها دارند ولی از نظر سخت افزاری سالم هستند.

نحوه تشخیص کنسول Refurbished و تفاوت PS4 رفرش و اورجینال

اگر این کنسول ها برای سو استفاده دستکاری و جابجا نشده باشند دیگر اسمشان تقلبی نیست چرا که شما می‌دانید با یک کنسول رفرش شده طرف هستید که تنها با دو نشانه به راحتی قابل تشخیص هستند:

  • کنسول های Refurbished در کارخانه در جعبه های متفاوتی بسته بندی میشوند. بر روی جعبه های آن ها عبارت graded product نوشته شده که نشان دهنده ی این محصولات است.
  • همچنین هندزفری مونو از رون این جعبه ها حذف شده و یک دوال شاک سری دو در آن ها قرار داده میشود.

اما این بسته بندی ها در ایران باز شده و در جعبه های عادی قرار داده میشوند و با این کار خریدار را برای خرید آن ها با قیمت بالاتر فریب میدهند. اما تشخیص آن ها بسیار ساده است و فقط نیاز به کمی دقت و شناخت دارد.


کنسول ریفر یا رفرش شده graded product

راهنمای تشخیص اصل و تقلبی بودن هنگام خرید PS4

  • به دلیل اینکه کنسول ها در کارخانه توسط ربات ها بارگزاری میشوند همگی به یک شکل در جعبه قرار میگیرند پس میتوان در نحوه چیدمان آن ها در جعبه متوجه شد. اگر موقعیت و چیدمان کنسول و وسایل داخل جعبه با حالت همیشگی متفاوت بود یعنی این جعبه بیرون از کارخانه بسته بندی شده است.
  • در ظاهر این کنسول ها شاید تفاوت PS4 رفرش شده و اورجینال آنچنانی پیدا نکنید ولی در پشت آن ها به جای یک لیبل از دو لیبل استفاده خواهد شد. البته اگر قبلا لیبل را به زور برداشته باشند باز هم در اکثر موارد جای لیبل دوم قابل تشخیص است.
  • همچنین تمامی جعبه های کنسول ها دارای یک روکش پلاستیکی هستند که توسط ربات ها حرارت داده و به بهترین و صاف ترین شکل ممکن بسته بندی شده اند. یک شخص با دست نمیتواند آن شکل بسته بندی را ایجاد کند پس یکی از بهترین راه های تشخیص آن ها دقیق بودن بسته بندی است.

امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم جهت آشنایی کامل با کنسول Refurbished ، تفاوت PS4 رفرش شده و اورجینال و همچنین نکات لازم برای تشخیص اصل و تقلبی بودن پلی استیشن هرآنچه لازم داشتید را در اختیارتان گذاشته باشیم. همچنین می‌توانید از مطلب ” راهنمای خرید PS4 ” نیز برای انتخاب بهتر نوع کنسول خود کمک بگیرید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Back To Top