skip to Main Content
راهنمای خرید PS4 اسلیم و پرو و ریجن 1 و 2 و 3

راهنمای خرید PS4

در دنیای امروز با وجود پیسی گیمینگ های متنوعی که وجود دارد شاید خریدن یک کنسول بازی نسل هشتم مثل پلی استیشن ۴ چندان باب دل هر گیمر نباشد ولی با قیمتی که امروزه پیسی ها و کنسول های نسل نهم دارند انتخاب منطقی به نظر می آید. در این مطلب می خواهیم با ارائه راهنمای خرید PS4 همراهتان باشیم.

سونی بهترین کنسول نسل هشتمی یعنی پلی استیشن ۴ رو در سه مدل مختلف معرفی کرد که در این مطلب به معرفی این ۲ مدل آخر این کنسول یعنی ps4 slim و ps4 pro و راهنمای کامل خرید پلی استیشن و ریجن های مختلف آن میپردازیم.

تفاوت پلی استیشن Slim و Pro ( راهنمای کامل خرید  PS4 )

قبل از مطالعه راهنمای خرید PS4 و ریز جزییات تفاوت پلی استیشن اسلیم و پرو باید در نظر داشته باشید که نسبت به بودجه و نمایش گری که دارید کدام یک از این دو کنسول مناسب شماست. برای کسانی که از مانیتور های گیمینگ و یا تلویزیون های ۴k استفاده میکنند ps4 pro گزینه ی مناسب تری است به این دلیل که این کنسول از تکنولوژی ۴k پشتیبانی میکند ولی از قیمت بالاتری نسبت به Slim برخوردار است.

کنسول ps4 fat نیز یک کنسول اولیه از این نسل بود که امروزه در بازار نسخه اکبند آن وجود ندارد و در مطلبی برای خرید PS4 دسته دوم به این نسل از کنسول میپردازیم. در ادامه اطلاعات کلی تری را برای راهنمایی کردن شما عزیزان بیان می کنیم.

پلی استیشن اسلیم

این کنسول از نظر ظاهری کوچک تر و کم سر و صدا تر از نسخه پرو میباشد. در دو حجم مختلف در بازار عرضه شد. نسخه ۵۰۰ گیگابایتی برای کسانی مناسب است که تمایلی به داشتن بازی های متنوع ندارند و ترجیح میدهند یک یا دو بازی بزرگ را به مدت طولانی بازی کنند. توجه داشته باشید که بازی های امروزی حجمی حداقل بالای ۵۰ گیگ را دارند. نسخه ی ۱ ترابایتی نیز بیشتر مناسب کسانیست که عملا خود را گیمر یا خوره گیم میدانند و بیشتر بازی های روز دنیا را روی کنسول خود نگه میدارند. البته گذشته از نکات دیگر راهنمای خرید PS4 توجه داشته باشید که این دو مدل تفاوت قیمتی بین یک تا یک میلیون و نیم را دارند.


راهنمای خرید PS4 اسلیم و پرو و ریجن 1 و 2 و 3

دسته این کنسول از نسل دوم دسته های دوال شاک است که از ظاهری جدید تری برخوردار است و لایت بار جداگانه ای بر روی صفحه ی تاچ خود دارد. قیمت این دسته تفاوت فاحشی نسبت به نسل قبلی ندارد ولی در مجموع دسته ی سریع تری نسبت به نسخه قبلی است. ( در لینک خرید دسته PS4 در سایت میتوانید با انواع و ریز جزئیات این محصول آشنا شوید. ) این دسته از مشترکات بین هر دو سری کنسول در بازار است.

سی پی یو این کنسول یک سی پی یو هشت هسته ای amd  به نام جگوار است و گرافیک آن نیز amd است. برق مصرفی این کنسول در نسخه ۵۰۰ گیگ فقط ۱۶۵وات است و نسخه یک ترابایتی آن ۲۵۰ وات برق مصرف میکند. جدا از هارد تنها تفاوت این دو کنسول در مصرف برق آن ها است.

پلی استیشن پرو

نسخه Pro این کنسول یک کنسول ۴۰۰ دلاری است و میتوان آن را قویترین کنسول سونی در نسل هشتم دانست. این کنسول نیز در دو نسخه ۱ ترابایتی و ۲ ترابایتی عرضه شد البته که نسخه ۲ ترابایتی آن سفارشی است و تعداد کمی از آن در بازار وجود دارد. پی اس ۴ پرو نیز مانند نسخه اسلیم از سی پی یو هشت هسته ای جگوار پشتیبانی میکند ولی قدرت گرافیکی آن تقریبا ۴ برابر قدرت گرافیکیه نسخه Slim است. تاکید میکنم که این قدرت پردازش بالا ربطی به اجرای بازی های نسل بعدی بر این کنسول را ندارد و صرفا بازی های نسل هشتم را با قدرت بیشتری اجرا میکند.


راهنمای خرید ps4 پرو

بهترین تکنولوژی که این کنسول را نسبت به دو مدل قبلی وسوسه انگیزتر کرده و در راهنمای خرید PS4 بیشتر به کار شما خواهد آمد این است که کیفیت اجرای بازی ها بر روی نسخه Pro با رزولوشن ۴k است. این یعنی شما را با بعد جدید از تصویر با کیفیت آشنا میکند. این تکنولوژی برای همه ی بازی ها یکسان نیست ولی پرو حتی بازی هایی که این رزولیشن را نیز ساپورت نمیکنند را با کیفیتی بهتر از اسلیم اجرا می کند.

Ps4 pro وزن بالایی دارد و به دلیل خنک کننده ی بزرگ تر و پر سر و صدا تر آن ظاهر مینیمال ظریف خود را از دست داده و در عوض با ظاهری بسیار بزرگ تر از هم نسل های خود وارد بازار شده است. در مجموع میتوان گفت که Slim را برای گیمر هایی ساخته اند که بودجه بالای برای بازی کردن ندارند ولی میخواهند که از دنیای بزرگ گیم عقب نمانند و Pro مخصوص کنسول گیمر هاییست که همیشه بهترین هارا میخواهند.

تفاوت پلی استیشن ریجن ۱ و ۲ و ۳ ( راهنمای خرید PS4 R1 , R2 , R3 )

جا دارد در راهنمای خرید پلی استیشن راهنمایی کامل تری در مورد ریجن های مختلف کنسول ها داشته باشیم. قطعا میدانید که ریجن دستگاه های سونی شامل ۳ بخش یا همان ریجن مختلف میشود. این ۳ ریجن مختلف تفاوتی در سخت افزار کنسول ها و اجرای آن ها در بازی ها ندارند.

تفاوت آن ها تنها در دو بخش است. شما اگر بازی ای رو با هر ریجنی بخرید میتوانید بر روی هر کنسولی با هر ریجنی اجرا کنید. هم به صورت انلاین هم به صورت افلاین اما تفاوت از جایی شروع میشود که شما بخواهید dlc و یا ایتم خاصی را برای بازی خود بخرید. در این صورت شما باید ریجن دستگاه خود را با ریجن دیسک یا اکانت بازی خود تطابق بدهید.

  • ریجن ۱ سفارش قاره امریکا شمالی و جنوبیست R1
  • ریجن ۲ سفارش اروپا و کشور های خاور میانه است R2
  • ریجن ۳ سفارش کشور های شرق آسیا است R3

همچنین یک دیگر از تفاوت ها بر روی کنسول های ریجن ۳ یا همان سفارش شرق آسیا است. در این کنسول ها زبان پیشفرض زبان ژاپنی است و شما باید زبان کنسول خود را به زبان انگلیسی یا هر زبانی که میخواهید تغییر بدهید. همچنین جای دکمه های دایره و مربع در کنسول ریجن ۳ برعکس ریجن های دیگه هستند.


تفاوت ریجن های پلی استیشن

امیدوارم که این راهنمای خرید PS4 بتواند شما را در خرید هرچه بهتر کنسول خود راهنمایی کند. در مطالب بعدی راهنمای خرید کنسول دسته دوم را داریم. همچنین راهنمای خرید دیسک های دسته دوم و اکبند را برای شما داریم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Back To Top