skip to Main Content
بازی‌های سازگار با استیم دک

بازی‌های سازگار با استیم دک را در کتابخانه Steam خود ببینید!

دیگر ۲۵ فوریه نزدیک است و اخبار بسیاری حول کنسول دستی جدید ولو که قرار است در این روز عرضه شود پخش شده است. یکی از بهترین اخبار این حوزه که خیال گیمرهای استیم را برای اینکه ببینند بازی مورد نظرشان روی استیم دک قابل اجراست یا نه راحت کرد همین خبر بود. بازی‌ها مدتی است که وضعیت Deck Verified خود را دریافت می‌کنند، اما همانطور که ماه‌ها پیش وعده داده بود، Valve ابزاری را برای بررسی سازگاری کتابخانه شما با Steam Deck با یک کلیک منتشر کرده است و استفاده از آن بسیار آسان است.

چگونه بفهمیم کدام بازی در استیم پشتیبانی می‌شود؟

گیمرها می‌توانند با ورود به کتابخانه شخصی استیم خود یا همان Steam library اکانتشان به راحتی لیست بازی‌هایی که از روز اول می‌توانند با این کنسول بازی کنند مشاهده کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در قسمت بازی‌های کتابخانه خود یعنی این لینک وارد شوید، و کتابخانه شما به چهار دسته اصلی طبقه بندی می شود.

بازی‌های سازگار با استیم دک

Deck Verified

اولین عنوان، بازی‌های Deck Verified هستند که بازی‌هایی هستند که کاملاً عملکر مناسبی دارند و برای بازی کردن نیازی به چیز دیگری ندارند. برای مثال جدا از بازی‌های معروفی مانند Portal 2، بازی‌های موجود در کتابخانه خود من در این دسته شامل بازی‌های Spelunky، Dead Cells، Dirt Rally و البته Valkyria Chronicles می‌شوند.

Deck Playable Games

سپس قسمت Deck Playable Games می آید که شامل مواردی می شود که به خوبی کار می کنند. اگرچه ممکن است “برای تعامل یا پیکربندی مناسب به چیزهای بیشتری نیاز داشته باشد.” برای مثال برخی از بازی های موجود در کتابخانه خود من که در اینجا نشان شده اند عبارتند از GTA 5، Cities Skylines، Pillars of Eternity و Civilization VI. به عبارت دیگر، بازی هایی که یا به یک third-party launcher نیاز دارند یا با ماوس و کیبورد کاربرد بهتری دارند.

unsupported games

دسته سوم بازی های پشتیبانی نشده هستند. به این معنی که Valve تایید کرده است که کاملا یا فعلا با Steam Deck کار نمی کنند. باری مثال در بازی‌های من من، این شامل Surviving Mars، Just Cause 2، Friday the 13th: The Game و Trove است. دوستم هم بررسی کرد و Lost Ark، Outlast، Vermintide 2 و Vampire: The Masquerade Bloodlines را در میان بازی‌های پشتیبانی نشده دید.

Untested Deck Games

در نهایت هم قسمت Untested Deck Games وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق بازی‌های موجود در کتابخانه من و قطعا و فعلا بازی‌های مد نظر شما را تشکیل می‌دهد. این بدان معنا نیست که آن بازی ها کار نمی کنند. فقط به این معنی است که Valve آنها را هنوز آزمایش نکرده است. هر چند احتمال این وجود دارد که به زودی آزمایش شوند. زیرا Valve در حال افزایش آزمایشات خود است. طبق یک اعلامیه، آنها دائماً در حال آزمایش عناوین جدید هستند اما کاتالوگ بازی‌های Steam Back بسیار بسیار بزرگ است و گذشته از آن عناوین جدیدی هم هر روز منتشر می شوند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Back To Top