skip to Main Content
ویندوز 10 روی استیم دک

آماده شدن درایورهای ویندوز ۱۰ روی کنسول استیم دک

Valve اعلام کرد که درایورهای ویندوز را برای کنسول دستی Steam Deck خود ارائه می کند. این درایورها سازگاری سخت افزاری را ایجاد می‌کنند تا گیمرها بتوانند از سیستم عامل مایکروسافت برای اجرای بازی‌های ویندوز استفاده کنند. ولو به تازگی مجموعه ای از درایورها را برای استیم دک منتشر کرده است که نصب و استفاده از ویندوز را در این دستگاه بسیار آسان تر می کند. این درایورها عملکرد را نسبت به درایورهای پیش فرض ویندوز به شدت بهبود می بخشند.

با این حال، این درایورهای Valve هنوز سازگاری کامل با اسپیکرها ندارند. درایورهایی که منتشر شدند برای GPU، Wi-Fi و بلوتوث هستند. Valve گفت که درایورهای صوتی هنوز با AMD در حال کار برای سازگاری بیشتز هستند. بنابراین فعلا در دسترس نیستند. به این ترتیب، هیچ پشتیبانی صوتی از طریق بلندگوها یا جک هدفون در Steam Deck وجود نخواهد داشت. کاربران باید از دستگاه های صوتی بلوتوث یا USB استفاده کنند. البته که اکثر گیمرها با هدفون بازی می‌کنند و این مشکل ملموسی برای آنها به حساب نمی‌آید.

برای دانلود این درایورهای ویندوز، به صفحه پشتیبانی Steam بروید. درایورها فعلا فقط برای ویندوز ۱۰ ارائه می شوند. درایورهای ویندوز ۱۱ در حال بررسی هستند و بعداً با یک به روز رسانی بایوس ارائه می شوند. همچنین دستگاه فعلا از بوت دوگانه پشتیبانی نمی‌کند. یعنی باید سیستم عامل موجود را با ویندوز ۱۰ جایگزین کنید و نمیتوانید همزمان هردو را داشته باشید.

 ویندوز 10 روی استیم دک

این دستگاه با سیستم عامل Valve’s SteamOS از پیش نصب شده است. یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس که از شبیه ساز پروتون برای اجرای بازی های ویندوز در فروشگاه Steam استفاده می کند. استفاده از Games Store یا Microsoft Store که پیش نیاز ایکس باکس گیم پس است یک دلیل بزرگ برای نصب ویندوز بر روی استیم دک به شمار می‌رود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Back To Top