skip to Main Content
پرفروش ترین فرنچایزهای تاریخ بریتانیا

پرفروش ترین فرنچایزهای تاریخ بریتانیا : FIFA صدرنشنین است

بر اساس داده‌های خرده‌فروشی، بازی های فیفا، کال آف دیوتی و سوپر ماریو بزرگترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی در تاریخ بریتانیا از نظر فروش فیزیکی هستند. در بازه زمانی ۳۰ ساله ای که داده ها پوشش می دهد، Call of Duty تعداد ۳۲ بازی منتشر کرده است. در حالی که سری های فیفا، ابه همراه اسپین آف های آن ۵۰ بازی منتشر کرده اند. فرنچایز ماریو که GI به آن به عنوان جایگاه سوم اشاره می‌کند شامل همه برندهای فرعی ماریو مانند Mario Kart و بازی‌های مختلف ورزشی ماریو است. پرفروش‌ترین عناوین آن نیز Mario Kart Wii و Mario Kart 8 Deluxe هستند. ( خرید FIFA 22 )

در جایگاه چهارم نیز بازی بسیار محبوب GTA دیده میشود. بر اساس داده ها، Grand Theft Auto 5 که در سال ۲۰۱۳ بر روی پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شده است پرفروش ترین سری این فرنچایز است. همچنین برای رایانه های شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان در سال ۲۰۱۴ شد. برای کنسول های پلی استیشن ۵ و سری ایکس باکس در سال ۲۰۲۲ عرضه شد. این نسخه ۴۰ درصد از بازی های فروخته شده سری جی تی ای را تشکیل می دهند. البته آمار فروش نسخه نسل نهم این بازی هنوز منتشر نشده و در این گزارش محاسبه نشده است.

پرفروش ترین فرنچایزهای تاریخ بریتانیا

فرنچایز لگو در جایگاه پنجم و همچنین Star Wars و The Sims و Pokémon و Assassin’s Creed و Need For Speed به ترتیب در جایگاه ششم تا دهم قرار دارند. البته که این آمار کمی دچار خطاست چرا که نسخه های دیجیتالی را محاسبه نکرده است. برخی از فرنچایزها مانند هری پاتر دارای فروش دیجیتالی بالایی هستند که شاید می‌توانستند در جمع برترین های این لیست قرار بگیرند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Back To Top