skip to Main Content
بیش از 100 بازی قابل اجرا برای Steam Deck

بیش از ۱۰۰ بازی قابل اجرا برای Steam Deck

Valve بیش از ۱۰۰ بازی را آزمایش کرده است که با کنسول استیم دک کار می کنند. از مجموع ۱۰۶ بازی که در پلتفرم استیم کار می‌کنند، ۶۰ بازی در تست با بالاترین سازگاری تأیید شده‌اند. به این معنی که پیکربندی کنترل‌کننده و علامت‌ها مطابقت دارند، رابط خوانا است و عملکرد خوب است. البته ۴۱ بازی دیگر نیز قابل بازی هستند تنها بسته به بازی، به تغییراتی نیاز خواهد بود تا بازی در بهینه‌ترین حالت کار کند. ۵ بازی نیز پشتیبانی نمی‌شوند که ۴ مورد از آن‌ها بازی‌های VR هستند که طبیعتاً روی Steam Deck کار نمی‌کنند.

شما نمی‌توانید کل بازی‌های تست‌شده را در وب‌سایت Steam پیدا کنید، بلکه این لیست انتخاب شده توسط طرفداران از SteamDB استخراج شده است. بازی‌های قابل‌توجه‌تر در میان بازی‌های تایید شده عبارتند از Death Standing، Portal 2، Dark Souls 2 و همچنین عناوین محبوب Indie مانند Cuphead و Celeste و….

این کنسول در تاریخ ۲۵ فوریه برای اولین پیش‌فروش‌های اولیه عرضه می‌شود. از یک CPU چهار هسته‌ای مبتنی بر AMD Zen بهره می‌برد و از یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA 2 AMD با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت PCIe استفاده می‌کند. ذخیره سازی NVMe برای بازی ها از صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ استفاده شده است و بازی های بهینه سازی شده برای Steam Deck با وضوح ۱۲۸۰×۸۰۰ پیکسل در نظر گرفته شده اند. Steam Deck سیستم عامل Valve’s Steam 3.0 مبتنی بر Arch Linux را با پشتیبانی از بازی های طراحی شده برای ویندوز اجرا می کند.

بیش از 100 بازی قابل اجرا برای Steam Deck

جهت خرید این کنسول پس از عرضه جهانی می‌توانید روی لینک ” استیم دک ” کلیک نمایید.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Back To Top