skip to Main Content
بهترین بازی های ویدیویی نسل هشتم از نظر داستان

بهترین بازی های نسل هشتم از نظر داستانی

طبق معمول در سایت های مختلف که مطالبی را در ارتباط با گیم منتشر میکنند دست به نظرسنجی های فراوانی برای انتخاب بهترین بازی های نسل هشتم کنسول ها از منظرهای مختلف زده‌اند. چند وقتی است که نسل نهم کنسول ها شروع به کار کرده اما هنوز بازی های آنچنان جذابی برای این نسل معرفی نکرده اند.

درست است که کنسول های نسل نهم از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند ولی هنوز شرکت های بازی سازی نتواسنته‌اند برای این کنسول ها و پیسی ها بازی ای درخور تکنولوژی آن ها بسازند. در سایت Metacritic نظر سنجی ای برگزار شد که در آن مخاطب ها به انتخاب بهرین بازی های نسل هشتم از نظر داستانی در متاکریکیت پرداختند.

بهترین بازی های نسل هشتم کنسول ها از نظر داستان و روایت ( بر اساس Metacritic )

بازی های بسیاری در این لیست جا گرفتند اما ما ده بازی اول لیست بهترین بازی های نسل هشتم از نظر داستانی را برای شما معرفی خواهیم کرد.

۱۰. بازی shadow of tomb raider

سازنده : Crystal Dynamics

ناشر : Square Enix

پلتفرم‌ها : X360, XBO, PC, PS4

تاریخ انتشار : ۱۰ نوامبر ۲۰۱۵

همانطور که میدانید این بازی دومین نسخه بعد از دوباره از سر گرفتن ساخت این بازی است. داستان از جایی شروع میشود که لارا کرافت مدت هاست که موضوعی را بررسی میکند و همه ی اطرافیان او را دیوانه خطاب میکنند اما معلوم میشود که لارا در مورد آن موضوع دروغ نگفته و واقعیت چیز دیگری بوده است. بعد از پیش داستان اتفاقات جذاب بازی شروع میشود.

این بازی جدا از داستان جذاب و پایان دنباله دار خودش گیم پلی جذابی دارد. پر از هیجان و تخریب و معماهای همیشه جذاب این سری بازی. این بازی مثل نسخه قبلی خودش المان هایی نیز از بازی های اپن ورلد و جهان باز نیز دارد اما نمتوان گفت که شامل آن ها میشود یا خیر

۹. بازی nier : automata

سازنده : PlatinumGames

ناشر : Square Enix

پلتفرم‌ها : PS4, PC, XBO

تاریخ انتشار : ۷ مارس ۲۰۱۷

این بازی دنباله ی بازی به اسم nier بود که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. جنگ عظیمی بین ربات های ساخت دست بیگانگان با آخرین انسان های باقی مانده است. Nier automata  از آن دسته بازی هاییست که هر سلیقه ای پای آن نمینشیند. هرکسی تحمل دیدن ویژوال های بازی را ندارد و بیشتر انیمه پسندان دنبال اجرای همچین بازی ای هستند. بازی ای با داستانی خاص و خالص و تصویر برداری که بین دو بعدی و سه بعدی تغییر پیدا میکند.

شکل ربات ها در بین ساختمان های مخروبه و جنگ با سلاح های گرم و سرد همگی در این بازی گرد هم آمده اند. این بازی هم جنگ با فایترهای بزرگ را دارد هم کارکتر های شما با پای پیاده به جنگ میروند.

۸. بازی horizon zero dawn

سازنده : Guerrilla Games

ناشر : Sony Interactive Entertainment

پلتفرم‌ها : PS4

تاریخ انتشار : ۲۸ فوریه ۲۰۱۷

هورایزن از اون دسته بازی انحصاری هاییست که تا چندین دهه بعد هم اسمش رو از زبان گیمر ها میشنوید. بازی که نواوری، گرافیک، داستان، همگی را دور هم به بهترین شکل ممکن جمع کرده تا بازی ای جذاب و نفسگیر شود و به راحتی میان لیست بهترین بازی های نسل هشتم از نظر داستانی قرار بگیرد.

در مورد داستان بازی همین را بگوییم که اگر ربات ها انسان ها را نابود کرده باشند و برای هزاران سال حاکم واقعی زمین شده باشند و بعد از ۱۲ هزار سال دوباره انسان ها به جنگ با آن ها بپردازند چه حسی پیدا میکنید؟ داستان این بازی روایت دختر جوانی به اسم aloy در همین دنیای خاص اخرالزمانیست. داستانی پر از تعلیق و پر از فراز نشیب و منظره های چشم نواز و ربات هایی که هرکدام بخشی از حیات وحش این کره ی خاکی شدند.

۷. بازی Telltale’s The Walking Dead

سازنده : Telltale Games

ناشر : Telltale Games

پلتفرم‌ها : PC, PS3, PS4, PSV, X360, XBO, Mobile, Ouya

تاریخ انتشار : ۲۲ آگوست ۲۰۱۳

شاید این سری بازی ها برای ما ایرانی ها جذاب نباشند ولی شرکت سازنده ی این سری بازی واقعا سبکی خاص رو برای روایت کردن داستان های خودشان دارند. Telltale games همیشه بازی هایی را میسازد که کاملا داستان محور هستند و معمولا دست بر روی بازی هایی میگذارد که از قبل ساخته شده باشند و نیازی به شکل گیری داستان اورجینال خود را نداشته باشند.

از این رو walking dead یکی از بهترین بازی های این شرکت از نظر داستانی است. برای اینکه این بازی اقتباسی از داستان مشهور سریالی با همین نام است. بازی ای که داستان مخصوص خود را دارد اما پایه و اساس سریال walking dead را دنبال میکند. این بازی از نظر اکشن بودن و جنگ و خونریزی آن شکلی که انتظار دارید را ندارد و بیشتر داستانی دراماتیک را دنبال میکند. پس خیلی انتظار جنگ با زامبی های ترسناک دنیای سریال نداشته باشید و صرفا وقت خود را صرف پیش روی در داستان بازی بکنید.

۶. بازی Witcher 3

سازنده : CD Projekt Red

ناشر : CD Projekt

پلتفرم‌ها : PC, PS4, XBO, NS

تاریخ انتشار : ۱۹ می ۲۰۱۵

در نسل هشتم هرگاه صحبتی از بهترین ها باشد قطعا بازی witcher 3 یکی از این بازی هاست. این بازی یک شاهکار به تمام معناست. هم از نظر گیم پلی هم از نظر گرافیک هم از نظر شخصیت پردازی و هم از نظر داستانی در سطح کیفی بسیار بالایی قرار گرفته.

اگر بخواهم صحبتی از داستان بازی برای شما بازگو کنم تکرار مکررات است چون همه ی گیمر ها حتی کسانی که بازی را تا به امروز بازی نکرده اند با دنیای بازی کاملا آشنا هستند. گرالت سیری تریسا و ینفر کارکتر های محبوب این بازی هستند.

شما از جنگ با انسان ها تا جنگ با بزرگ ترین موجودات افسانه ای را در این بازی تجربه میکنید. بماند که چقدر میتوانید از معجون های مختلف و جادو های بزرگ و کوچک استفاده کنید. همه ی اینها در کنار داستان جذاب بازی و همچنین محیط و مپ بزرگ و چشنواز بازی عملا شما را غرق در بزرگ ترین بازی نسل هشتم در سبک خودش میکند.

داستان witcher بر اساس رمان هایی با همین نام نوشته شده ولی داستان بازی ها به طوری اسپین افی بر رمان هاست و داستان اصلی آن ها را دنبال نمیکند. اما با تمام این مسائل داستانش کم از کتاب مشهور خود ندارد و به همان اندازه جذاب است و در لیست بهترین بازی های نسل هشتم از نظر داستانی قرار گرفته است . گیم پلی بازی بیشتر از ۱۰۰ ساعت طراحی شده پس اگر بازی را شروع کردید بدانید که باید ماه ها برایش وقت بگذارید.

۵. بازی Persona 5

سازنده : P-Studio

ناشر : Atlus, Sega

پلتفرم‌ها : PS3, PS4

تاریخ انتشار : ۴ آپریل ۲۰۱۷

Persona از آن دست بازی هاییست که همیشه با هر سری ای که میسازد مخاطبان جدیدی را جذب میکند. Persona 5 در واقع ششمین نسخه از این سری است و تمام این بازی ها زیر مجموعه ی shin megami tensei هستند.

پرسونا در دنیای مردن ژاپن و شهر توکیو اتفاق میوفتد. کارکتر اصلی بازی برای تحصیل به این شهر سفر میکند اما در محیط دانشگاه و همراه با دوستان خودش متوجه قدرت های ماوراالطبیعی خودش میشود و داستان بازی دقیقا از همان جا شکل میگیرد. این بازی یک بازی در سبک ژاپنی و انیمه های ژاپنیست. برای همین بازی خاصی محسوب میشود و هرگیمری سراغ بازی کردن این بازی نمیرود. ولی برای شروع و لذت بردن از این بازی فقط کافیست کمی به انیمه ها علاقه نشان دهید.

۴. بازی Uncharted 4

سازنده : ناتی داگ

ناشر : Sony Interactive Entertainment

پلتفرم‌ها : PS4

تاریخ انتشار : ۱۰ می ۲۰۱۶

این بازی چهارمین سری از بازی های uncharted است و یک انحصاری بسیار قدرت مند برای سونی بوده و هست که در لیست بهترین بازی های نسل هشتم از نظر داستانی قرار دارد. Uncharted داستان یک ماجراجو شبیه به لارا کرافت است. نیتن دریک کسی است که از بچگی به دنبال این ماجرا ها بوده و یا این ماجرا ها خودشان را به دنبال او میکشند. نیتن همیشه به دنبال اتفاقات پر از هیجان و ادرنالین بالاست و برای رسیدن به گنجینه های بزرگ دست به هرکاری میزند.

اما داستان شماره ۴ این بازی با همه ی نسخه ها فرق میکند. این بار نیتن برای خودش نه اما برای نجات جان برادرش با او همراه میشود تا بزرگ ترین گنجینه ای که همیشه به دنبال آن بود را پیدا کند. در این بین یاران همیشگی او همراهش میشوند تا به این دو برادر برای پیدا کردن گنجینه کمک کنند. این بازی هم صحنه های اکشن را به بهترین شکل ساخته است هم معما های جذابی را با خود دارد و هر دو این موضوع برای گیمر ها شگفت انگیز و جذاب خواهند بود.

داستان نسخه های بازی با هم مرتبط نیستند و اگر ورژن های قبلی را بازی نکردید میتوانید از همین uncharted 4 شروع کنید.

۳. بازی God of war

سازنده : SIE Santa Monica Studio

ناشر : Sony Interactive Entertainment

پلتفرم‌ها : PS4

تاریخ انتشار : ۲۰ آپریل ۲۰۱۸

آن نسخه بازی God of war که برای نشل هشتم ساخته شد نشان دهنده سال ها تلاش تیمی بزرگ و با تجربه مثل santa monica بود. بازی ای حماسی بزرگ و بی نقص که تمامی فاکتور های یک گیم خوب را داشت. داستانی عظیم شخصیت پردازی بدون نقص اوج و فرود های بی نظیر از نظر داستانی گیم پلی باور نکردی گرافیک بالا و محیط بسیار چشم نوازآن را یکی از بهترین ها در این نسل کرده است.

کریتوس بعد از سال ها دوری از دنیای خود این بار برای نجات جان خود و فرزندش به رزم با خدایان اسکاندیناوی میرود و میخواهد که تمام آن ها را شکست دهد. خدایی شکست خورده و سرخورده و تبعید شده از دنیای خود وقتی که در انزوای کامل به سر میبرد درگیر ماجرایی بزرگ و جدید میشود. ماجرایی که جز خون ریزی برایش چیزی ندارد.

روند داستانی و شکل گیری رابطه ی او با فرزندش را میتوان شبیه به رابطه جول و الی در بازی لست اف اس دانست. تقریبا هر دو یک موضوع را دنبال میکنند اما هر کدام شبیه به روش خودشان. God of war  پر از جملات حماسی و احساسیست. شما را به قدری با دنیای خودش درگیر میکند که کم کم خودتان را در آن دنیای اساطیری تصور میکنید. جنگ با دشمنانی که انگار واقعا وجود داشتند و در دنیای ما زندگی میکردند. سفر در دنیای تاریک و روشن اسکاندیناوی همه و همه به زیبایی این بازی کمک کرده اند. اگر طرف دار انحصاری های playstation باشید بعید میدانم که این بازی را از دست داده باشید.

۲. بازی The last of us part 2

سازنده : ناتی داگ

ناشر : Sony Computer Entertainment

پلتفرم‌ها : PS4

تاریخ انتشار : ۲۹ جولای ۲۰۲۰

این بازی دنباله ی لست اف اس یک است و دقیقا همان داستان را و ادامه آن را روایت میکند که به روایت آن به شدت مورد علاقه گیمرها و مورد توجه منتقدان قرار گرفت. پس اصلا جای تعجب نیست که یکی از عناوین برجسته و صدر لیست بهترین بازی های نسل هشتم از نظر داستانی باشد. الی که دختر بچه ی کوچکی بود حالا دیگر به جوانی رسیده و به واسطه ی اتفاقاتی که بین اون و جول افتاده خودش را از جول دور میکند. در ادامه داستان متوجه میشوید که چه بر سر این دو آمده اما موصوع اصلی داستان به دور محور انتقام میچرخد. داستان این بازی به ما میگوید که هرکاری که در گذشته انجام دهید روزی عواقب آن را میبینید. این برگشت میتواند مرگ شما را رقم بزند.

در بازی The last of us part 2 شما هم به جای کارکتر مثبت بازی بازی خواهید کرد و هم به جای کارکتر منفی و داستان تا حدی پیچیده میشود که برای شما انتخاب میان این دو سخت است. نمیدانید که باید حق را به الی بدهید یا ابی! هر دوی آن ها برای تصمیماتی که میگیرند دلایلی دارند که منطقی به نظر می آید. بیشتر با داستان بازی که همراه شوید میتوانید با اصل داستان رو به رو شوید.

از بحث داستان بازی که بگذریم گرافیک بی نظیر گیم پلی چذاب و بدون باگ و ضعف رو مشاهده میکنید که همه این ها بهترین بازی و پرافتخار ترین بازی تاریخ را رقم زدند. این را هم بدانید که داستان بازی به قدری سیاه است که در آخر به شدت شما را شوکه خواهد کرد.

۱. بازی Red dead redemption 2

سازنده : Rockstar Studios

ناشر : Rockstar Games

پلتفرم‌ها : PS4, XBO, PC

تاریخ انتشار : ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸

و اما میرسیم به نفر اول لیست بهترین بازی های نسل هشتم از نظر داستانی یا به عبارتی بهترین بازی کنسول های نسل هشتم از نظر روایت داستان که با اقتدار در صدر عناوین ایستاده است. این بازی را یکی از بزرگ ترین شرکت های بازی سازی جهان ساخته. راک استار که قبلا بارها و بارها قدرت خودش را در ساخت بازی های open world و action advanture ثابت کرده این بار دست به کار عظیمی زد. بازی ای که در سال های گذشته خودش را نشان داده بود و دنیای وسترن و غرب وحشی را به بهترین شکل به ما نشان داده بود این بار red dead بزرگ تر از همیشه ظاهر شد.

جهانی بزرگ و زنده تر از هر بازی دیگه ای که تا به امروز ساخته شده بود. از زنده بودن دنیای این بازی همین را کافیست که بگویم بیشتر از ۱۰۰ نوع حیوان مختلف در بازی وجود دارد که هرکدام از آن ها نیز مثل انسان دست به شکار همدیگر میزنند.

اما داستان بازی Red dead redemption 2

ارتور مورگان شخصیت اصلی بازی Red dead redemption 2 است. شما با ارتور در گروه گنگستری ای قرار گرفتید که ریاست آن را شخصی به اسم داچ به عهده دارد. داچ یکی از دوستان قدیمی ارتور است و ارتور بیشتر از هر شخص دیگری به داچ اعتماد دارد. اما دیگر دنیای وسترن و غرب وحشی دارد جای خودش را به دنیایی قانون مند و مدرن میدهد و دیگر در این دنیا جایی برای گنگستر ها وجود ندارد. همین موضوع باعث میشود که کم کم این گروه گنگستری دچار مشکلات بزرگ تری شود و ارتور را در منجلابی بزرگ فرو ببرد.

امیدوارم که لیست بهترین بازی های نسل هشتم کنسول ها از نظر روایت داستانی برای شما دوستان عزیز مفید باشد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Back To Top