skip to Main Content
رکورد فروش ایکس باکس سری اس در ژاپن

فروش ایکس باکس در ژاپن بالاخره سد PS5 را شکست

بر اساس داده‌های جدید فروش Xbox هفته گذشته در ژاپن از پلی‌استیشن ۵ پیشی گرفت. این در حالیست که آمار Series X در این اتفاق دخیل نبود. یعنی ایکس باکس سری اس به تنهایی این جایگاه فروش را کسب کرده است. شایان ذکر است که در حالی که این کنسول مایکروسافت در ژاپن نسبتاً خوب عمل کرده است اما فروش آن تا کنون ۲۰۴ هزار عدد بوده است. این در حالی است که PS5 در مجموع ۱.۶ میلیون تعداد فروخته است. پس در مجموع تغییری ایجاد نشده است.

اما این خبر از آنجایی حائز اهمیت است که از سال ۲۰۱۴ تا کنون مایکروسافت نتوانسته بود در یک بازه زمانی فروش سد سونی را رد کند. یعنی پس از Xbox One دیگر جایگاه خاصی میان گیمرهای ژاپنی نداشته است. با این حال در این بازه زمانی سونی تنها ۲۶۹۳ دستگاه فروخت در حالی که مایکروسافت ۶۲۲۵ واحد را عرضه کرد.

این نتیجه را می‌توان مستقیماً به کمبود موجودی PS5 نسبت داد. اما رابطه پلی استیشن با قلمرو اصلی خود در این اواخر خوب نبوده است. زیرا سونی بیشتر بر کشورهای غربی تمرکز می کند و حتی توسعه دهندگان داخلی مانند ژاپن استودیو را بسته است. از طرفی مایکروسافت در ژاپن تلاش های جدیدی انجام داده است. همچنین فیل اسپنسر گفته است که قصد دارد با تمرکز روی بازار ژاپن امکانات بیشتری برای طرفداران شرقی اش فراهم کند. اسپنسر همچنین خرید Tango Gameworks را گامی بزرگ در جهت دستیابی به جاه‌طلبی‌های Xbox در ژاپن خواند.

رکورد فروش ایکس باکس در ژاپن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Back To Top